Objednávka

V soukolí okřídleného šípu

V soukolí okřídleného šípu
E-kniha

96 % (9 Hodnocení)

V soukolí okřídleného šípu

96 % (9 Hodnocení)

E-kniha - pdf

rok vydání 2008

Ihned ke stažení

Podrobnosti

O knize

V soukolí okřídleného šípuKnihu si nenechá ujít žádný zájemce o historii i současnost motorizmu. Dramatické příběhy Ing. Karla Hrdličky a Ing. Petra Hrdličky, CSc., otce a syna, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Na pozadí domácího společenského dění 20. století se odvíjí historie továrny a...
V soukolí okřídleného šípuKnihu si nenechá ujít žádný zájemce o historii i současnost motorizmu. Dramatické příběhy Ing. Karla Hrdličky a Ing. Petra Hrdličky, CSc., otce a syna, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Na pozadí domácího společenského dění 20. století se odvíjí historie továrny a osudy jedné rodiny jako...
V soukolí okřídleného šípuKnihu si nenechá ujít žádný zájemce o historii i současnost motorizmu. Dramatické příběhy Ing. Karla Hrdličky a Ing. Petra Hrdličky, CSc., otce a syna, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Na pozadí domácího společenského dění 20. století se odvíjí historie továrny a osudy jedné rodiny jako sled neuvěřitelných událostí. Kniha osvětluje zákulisí známých i zcela neznámých skutečností, které ovlivnily současný vývoj automobilového průmyslu v ČR. Strhující kniha, kterou čtenář jen tak neodloží. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil.Petr Hrdlička nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismuu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil. Spolu s knihou memoárů prof. Oldřicha Meduny (Z tajných projektů Škoda) tvoří jedinečný obraz automobilky Škoda.Autor se dlouhodobě věnuje se historii motorismu, je autorem více než dvaceti publikací s touto tematikou.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

96%

(9 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

22.6.2017
Opravdu zajímavé a hodně poutavé. Skvělá kniha pro nadšence do automobilismu, protože příběh rodiny je to neskutečný a zejména zážitky prostředního pana Hrdličky jsou hodně zajímavé
Opravdu zajímavé a hodně poutavé. Skvělá kniha pro nadšence do automobilismu, protože příběh rodiny je to neskutečný a zejména zážitky prostředního pana Hrdličky...
Opravdu zajímavé a hodně poutavé. Skvělá kniha pro nadšence do automobilismu, protože příběh rodiny je to neskutečný a zejména zážitky prostředního pana Hrdličky jsou hodně zajímavé
Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat