Zase se Sarou, tentokrát při cestě po vyšlapané čáře. Zase jsem se nechala unášet jejím obrazovým viděním světa a zase jsem měla při četbě pocit celistvosti dané souladem nádherného jazyka s projevy narušené psychiky (což zní zvláštně, ale ona to umí). Rozumím jejím stavům, tomu, jak se vzdaluje tužbám i samozřejmostem těch tzv. normálních, usmívám se při jejích asertivních hovorech s těmi, jejichž...
Zase se Sarou, tentokrát při cestě po vyšlapané čáře. Zase jsem se nechala unášet jejím obrazovým viděním světa a zase jsem měla při četbě pocit celistvosti dané...
Zase se Sarou, tentokrát při cestě po vyšlapané čáře. Zase jsem se nechala unášet jejím obrazovým viděním světa a zase jsem měla při četbě pocit celistvosti dané souladem nádherného jazyka s projevy narušené psychiky (což zní zvláštně, ale ona to umí). Rozumím jejím stavům, tomu, jak se vzdaluje tužbám i samozřejmostem těch tzv. normálních, usmívám se při jejích asertivních hovorech s těmi, jejichž schémata jí připadají prázdná (psycholožka, Svědkové Jehovovi, kadeřnice). Nedokážu se úplně ztotožnit s jejím ulítlým fotoprojektem, ale baví mě kompozice jím daná, stejně jako její zkoušení sebe sama z děl jiných umělců. A doufám, že jsem dobře pochopila, že návrat k mrtvé babičce do umírajícího domku nebyla cesta ven, ale k té cestě povede (a hlavně bych to přála její mamince, které dcera fakt dávala zabrat…).
Překlad je opět výborný, přestože poněkud zastaralé „napadlo mi“ (jak zmiňuje meluzena) popíchne, stejně jako neexistující „rozvzpomenu se“ či „nevyzpytovat světýlko“; nakonec jsem si ale řekla, že do tak zvláštní knížky i patří.
Číst více
Číst více